Klient:
Międzynarodowa firma produkcyjna
Rola & przejmowany obszar:
Kontroling finansowy
brak odpowiednich kompetencji wewnątrz organizacji
Zakres & podejście:
- tworzenie i regularna aktualizacja raportów kosztowych, dostarczanie informacji niezbędnych dla biznesu i CFO
- opracowywanie modelu budżetowego (prognozy przychodów i kosztów dla danego roku podatkowego)
- skrupulatne raportowanie wyników finansowych klienta do centrali firmy
- prezentacja danych finansowych dla kierownictwa
- usprawnianie procesów związanych z raportowaniem finansowym
Efekty:
- usprawnienie procesu raportowania kosztów – optymalizacja procesu przełożyła się na skrócenie czasu aktualizacji i poprawa czytelności raportów
- stworzenie klarownych instrukcji dotyczących raportowania finansowego do centrali – opracowanie klarownych instrukcji ułatwiło i uporządkowało raportowanie wewnątrzkorporacyjne
- opracowanie nowego modelu budżetowego – bardziej transparentny i zrozumiały dla organizacji model pozwolił na dokładniejsze prognozowanie przychodów i kosztów